Інклюзивна освіта

Нормативна документація

       Поради батькам в яких зростає дитина з особливими потребами

Ваша дитина росте, але Ви почали помічати, що вона в своєму розвитку відрізняється від дітей Ваших знайомих чи сусідів: 

  • Дитина почала пізніше гулити, тримати голівку, тягнутися до іграшок, хапати їх, захлинається при смоктанні, із запізненням навчилася сидіти, повзати і ходити. 
  • До трьох років у дитини не з’явилося мовлення, вона спілкується за допомогою жестів та окремих складів. 
  • З іграшками і до цього часу гратися не може, лише на короткий термін дитину може привабити чужа або нова іграшка. 
  • Дитина неуважна, казки не слухає, не розуміє їхнього змісту, погано заучує вірші. 
  • В поведінці дитини є моменти, які вас хвилюють: малюк дуже рухливий, неслухняний або, навпаки, млявий, повільний, у нього повсякчас міняється настрій. 

   Ви бачите ці вади, але у Вас десь жевріє надія, що дитина переросте і буде такою як і всі. 
   Педагоги вашого садочку радять Вам відвідувати інший, спеціальний сад, де вашій дитині буде краще. 

   Що ж не так з дитиною? Чим пояснити її стан? 

   Це стан, при якому спостерігається стійке, незворотне порушення пізнавальної діяльності, що зумовлюється органічним ураженням головного мозку.

   Цим і пояснюються особливості вашої дитини. 


Шановні батьки!

  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини – це довгий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання. 
  • Дотримуйтеся режиму. 
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. 
  • Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї. 
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. 
  • Заохочуйте навіть незначні досягнення вашої дитини. 
  • Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців. 
  •  Ніколи не висловлюйте свої думки щодо педагогів в присутності своєї дитини.
  •  
  • Прийміть до уваги такі поради: 
  • Любіть та оберігайте свою дитину. 
  • Не чекайте, що вона буде такою, як Ви, або такою, як Ви хочете. 
  • Допоможіть їй стати самою собою. 
  • Будьте добрим прикладом для своєї дитини. 
  • Не мовчіть зі своєю дитиною; грайтеся з нею, працюйте з нею, розмовляйте з нею. 
  •  Не принижуйте гідності своєї дитини. 
  • Привчайте дитину до порядку, навчайте бути слухняною, не відкладайте зауваження «на потім». 
  •  Чекайте від дитини тільки таких умінь та оцінок, на які вона здатна. 
  • Пам’ятайте про велику силу похвали, не чіпляйте на дитину «ярликів». 
  •  Піклуйтеся про створення комфортних умов для розвитку вашої дитини. 

 

  • Я – особлива дитина! Любіть мене! Мені необхідний особливий підхід: 
  • Своєчасні та систематичні спостереження і лікування у лікарів-фахівців. 
  • Мені найкраще відвідувати спеціальний заклад, де зі мною будуть займатися вчителі-дефектологи. 
  • У мене повинні бути гарні, розвиваючі іграшки. 
  • До мене потрібний індивідуальний підхід. 
  • Розвивати і навчати мене необхідно повільно на короткотривалих заняттях, часто повторювати і повільно ускладнювати навчальний матеріал. 
  • Якщо я втомився – дайте мені невеликий відпочинок, або займіть мене чимось іншим. 
  • Не вимагайте від мене більше, ніж я можу. 
  •  
  • Ви запланували дитину, чекаєте або вже народили її? Ознайомтесь, будь ласка, із змістом цієї пам’ятки: 
  •  
  • Згадайте, які хвороби перенесли Ви і ваші найближчі родичі. 
  • Чи були у вашій родині такі, у яких пізно з’явилося мовлення, були труднощі з навчанням у школі? 
  •  Як часто у вашій родині вживають алкогольні напої, наркотичні речовини? Чи палите Ви? А, може, хтось із вас ВІЛ-інфікований? 
  • Мами! Пригадайте, як протікала ваша вагітність? Можливо, в перші три місяці Ви перехворіли респіраторними, інфекційними захворюваннями, або у вас був хламідіоз? 
  • Чи є у Вас звичка палити, зловживати алкоголем, вживати медпрепарати без призначення лікаря? 
  • Можливо у Вас була загроза викидня? Анемія плода? Ви падали, або травмували живіт? 
  • Як відбувалася у вас родова діяльність: проводилася стимуляція пологів, чи це були важкі, затяжні, або стрімкі пологи? 
  • Ваша дитина народилася за допомогою кесаревого розтину, накладання щипців? 
  • Коли закричала дитина?
  • Чи знаходилась вона якийсь час у барокамері? 
  • Чи могла дитина самостійно смоктати? 
  • Можливо, були ще якісь особливості, на котрі необхідно звернути увагу? 

 

Батьки! 

  • До народження дитини ведіть здоровий спосіб життя: не вживайте алкоголь та наркотики, не паліть. 
  • Якщо Ви хворіли інфекційними хворобами, маєте хронічні захворювання, отримайте консультацію у лікаря-спеціаліста щодо народження здорової дитини. 
  • З літератури ознайомтеся з розвитком та становленням психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, мовлення) та нормою раннього фізичного розвитку дитини. 
  • Будь які відхилення у психічному, фізичному розвитку дитини від норми потребують Вашої уваги. 
  •  Не бійтеся звернутися до лікаря-фахівця: невролога, психіатра, які нададуть Вашій дитині фахову допомогу. 
  • Хай дитина відвідує той дитячий заклад, де найбільше розвинуть її здібності. 
  • Дослухайтеся до порад спеціалістів, дотримуйтеся їх. 
  • Ми бажаємо Вам, щоб Ваші діти були здорові!

Прийом дітей в інклюзивну групу ЗДО

 

   Батьки дитини з особливими освітніми потребами мають подати такі документи:

 - основні 

- додатково:

      - заява прийняти їхню дитину до дошкільного закладу

      - копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років, наданого лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу;

       - медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати дошкільний навчальний заклад;

       - висновок ПМПК;

       - довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

       - копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда;

       - свідоцтво про народження дитини;

       - направлення місцевого органу управління освітою

Дітей до ЗДО приймають будь-коли протягом календарного року.

 Медичний висновок про дитину-інваліда віком до 18 років (ф. 080/о) оформлює лікарсько-консультативна комісія дитячого лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання. Цей документ надають після огляду дитини за наявності виписки з медичної карти стаціонарного хворого (ф. 027/о) або консультативного висновку спеціаліста (ф. 028/о).

Висновок ПМПК Висновок необхідний, щоб педагоги мали змогу:

  - створити сприятливе розвивальне середовище

 - врахувати: – особливості психічного розвитку – можливості – потреби – навички – практичний і соціальний досвід дитини – особливості засвоєння знань.

 

   Рекомендації ПМПК надважливі при розробленні індивідуальної програми розвитку. Під час індивідуального супроводу працівники ведуть щоденник спостережень, формують портфоліо дитини тощо.

  Направлення місцевого органу управління освітою  поки що потрібний документ, адже батькам (особам, які їх замінюють) можуть відмовити у зарахуванні їхньої дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного закладу.

   Протипоказання для прийому дитини до інклюзивної групи:

   - ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі;

 - усі захворювання в періоді розпалу

 - хронічні захворювання в стадії загострення захворювання, що потребують стаціонарного лікування

 - гострі інфекційні захворювання (до закінчення строку карантину).